نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

دفاع مجازی یزدان محمدی کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید

دفاع مجازی یزدان محمدی کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید


به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، یزدان محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد  رشته کارآفرینی گرایش کسب و کار جدید دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی بیست و ششم  بهمن ماه نود و نه از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

 

این جلسه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی و در بستر سامانه LMS در سطح مطلوب برگزار شد.

 

آقای یزدان محمدی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را با عنوان «واکاوی چالش های توسعه بانکداری شبکه های اجتماعی در ایران » با راهنمایی دکتر محمد جواد جمشیدی (استاد راهنما)، دکتر یوسف محمدی فر(استاد مشاور) و با نمره 90/18 به  انجام رساند.

 

دکتر محمد شریف کریمی به عنوان داور خارجی، دکتر مهدی حسین پور به عنوان داور داخلی و همچنین دکتر  مرتضی سحاب خدامرادی به عنوان نماینده تحصیلات تکمیلی در این جلسه حضور داشتند.

 

چکیده پایان نامه به شرح ذیل می باشد.

در عصر کنونی اگر بانک ها بخواهند به حیات خود ادامه دهند و به مزیت رقابتی دست یابند می بایست به کانال های جدید ارتباطی برای ارائه خدمات به مشتریان خود توجه ویژه نمایند، که بدین وسیله موجبات رضایت مندی مشتریان خودرا فراهم کرده و زمینه را برای جذب مشتریان جدید مهیا نمایند. یکی از این کانال های ارتباطی شبکه های اجتماعی است که ظرفیت ایجاد فرصت های زیادی را برای بانک ها دارد. نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم به حدی افزایش‌یافته است که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین برندها در هر حوزه‌ای نیز دارای صفحه‌های اختصاصی خود هستند و آخرین دستاوردهای خدمات و محصولات خود را از این طریق معرفی می نمایند.

امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به یکی از کارهای روزمره مردم تبدیل‌شده و روزبه‌روز نیز بر استفاده‌کنندگان از آن افزوده می‌شود. این شبکه‌ها با توجه به در دسترس و رایگان بودن خود جزء محبوب‌ترین برنامه‌های مورداستفاده مبتنی بر اینترنت می‌باشند. بانک‌ها به‌عنوان نهادهای ارائه‌دهنده خدمات به گروه‌های مختلف اجتماعی می‌توانند از این بستر که ضریب نفوذ بالایی در میان لایه‌های مختلف دارند بهره‌برداری کننددر شرایط فعلی و قرار گرفتن در این چرخه گذار، بانکداری مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی با توجه به شیوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهکارهای گذر از بانکداری سنتی به بانکداری نوین می‌باشد.

شبکه‌های اجتماعی منبع گسترده‌ای از اطلاعات مشتریان است که بانک‌ها برای شناخت روندهای بازار، نیازها و انتظارات مشتریان به آن‌ها وابسته‌اند که مکانیزم های کسب و بهره‌برداری از این منبع عظیم را طرح‌ریزی و اجرا می‌نمایند. از این منظر شاهدرو آوردن تعداد زیادی از بانک‌ها به حضور در این شبکه‌های اجتماعی هستیم. واضح است که بانک‌ها برای استفاده از فرصت‌های به وجود آمده در بستر شبکه‌های اجتماعی با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهند بود. در این پژوهش کیفی چالش‌های توسعه بانکداری شبکه‌های اجتماعی در ایران شناسایی و برای آن مدلی طراحی شد و اولویت‌بندی چالش‌ها مشخص شد و برای هر یک از چالش‌ها راه‌کارهایی برای رفع آن‌ها مشخص شد.

واژگان کلیدی: بانک، شبکه‌های اجتماعی، چالش‌ها