15998

نشست صمیمی هیئت رئیسه دانشگاه در دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد

اولین نشست صمیمی هیئت رئیسه دانشگاه با حضور دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی در علوم اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، نشست صمیمی هیئت رئیسه دانشگاه روز سه شنبه ۱۷ اسفندماه 1400درسالن تدبیر دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر محمد نبی احمدی(رئیس دانشگاه)، به همراه هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر امین زارع (رئیس دانشکده علوم اجتماعی)، دکتر محسن گل‌محمدیان(معاون پژوهشی و اجرایی دانشکده)، دکتر فرزاد رستمی(معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده) و نمایندگان دفتر فنی دانشگاه برگزار شد.

نیازهای آموزشی، پژوهشی، تجهیزاتی و تعمییر و نگهداری ساختمان علوم اجتماعی در دستور کار مسئولین دانشگاه قرار گیرد

 

در ابتدای این نشست دکتر امین زارع رئیس دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی گزارشی از عملکرد دانشکده ارائه داد و اظهار داشت: دانشکده علوم اجتماعی در دو ساختمان مجزا(دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده اقتصاد و کارآفرینی) با ۵۲ عضو هیئت علمی در حال حاضر در هشت رشته مختلف تحصیلی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و داری ۱۹۰۸ دانشجو می‌باشد که از این تعداد حدود ۱۴۴۷ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۳۵۸ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۰۳ دانشجو در قطع دکتری فعالیت می کند.

وی افزود: این دانشکده دارای دو کتابخانه مجزا یکی در دانشکده علوم اجتماعی با ۱۵ هزار نسخه که طبق استاندارد باید به حدود ۴۵ هزار نسخه افزایش یابد و  دیگری در دانشکده اقتصاد و کارآفرینی با ۷ هزار نسخه به دانشجویان خدمات ارائه می­‌دهد و امیدواریم بتوانیم کتب بیشتری را در این کتابخانه­‌ها گنجانده و در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

 

دکتر زارع در ادامه خاطر نشان کرد: دانشکده علوم اجتماعی  دارای دو آزمایشگاه روانشناسی ومشاوره وکارگاه علم اطلاعات و دانش شناسی است که باید تجهیز و توسعه یابد.

 

رئیس دانشکده علوم اجتماعی گفت: با توجه به قدمت دانشکده علوم اجتماعی که این محل به صورت استیجاری در اختیار دانشگاه رازی قرار گرفته است متاسفانه ساختمان کلاس­‌های این دانشکده با فرو نشست‌هایی مواجه شده است که قادر به برگزاری هیچ گونه کلاس آموزشی در این ساختمان نمی‌باشیم و امیدواریم به همت مسئولین دانشگاه مشکل آموزشی حل و چاره­ای برای فرو نشست این ساختمان اندیشیده شود.

 

دکتر زارع بیان داشت: دانشکده علوم اجتماعی با توجه به دور افتادگی آن از پردیس طاقبستان از امکانات آموزشی، پژوهشی و تجهیزاتی مغفول مانده است و به یک نگاه ویژه از سوی مسئولین دانشگاه نیاز دارد.

 

دکتر زارع یادآور شد: دانشکده علوم اجتماعی به دو دلیل یکی با توجه به رشته­‌های تحصیلی و حضور اساتید مجرب و دیگری حضور فیزیکی و معماری دانشکده در بدنه شهر می‌تواند به عنوان یک مدخل برای ارتباط با جامعه عمل نماید.

 

وی گفت: ارتباط با جامعه و صنعت و همچنین ایفای مسئولیت اجتماعی بزرگترین دغدغه این دانشکده است که بیشتر تلاش‌­ها و فعالیت­‌ها در این حیطه معطوف شده است.

 

دکتر زارع افزود: تلاش مضاعف در زمینه مسئولیت اجتماعی و ارتباط با جامعه از جمله اولویت‌های این دانشکده است و در راستای تشکیل کارگروه­‌های تخصصی برای کلنیک مشاوره اقداماتی صورت گرفته است.

 

وی یادآور شد: دانشکده علوم اجتماعی برنامه­‌هایی برای اشتغال پذیری و مشاوره شغلی ترسیم کرده است و امیدواریم از این طریق بتوانیم به جامعه خدمات ویژه­ای ارائه نماییم.

 

دکتر زارع گفت: رسیدگی به تجهیزات آموزشی و پژوهشی و همچنین سالن‌های اجتماعات عمده‌ترین دغدغه‌های این دانشکده است که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

 

یکی از مهمترین رسالت دانشکده علوم اجتماعی اشتغال پذیری و مشاوره شغلی است

دکتر محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی یکی از مهمترین رسالت‌­های دانشکده علوم اجتماعی رااشتغال پذیری و مشاوره شغلی دانست و اظهار داشت: دانشکده علوم اجتماعی این ظرفیت را دارد که به دانشجویان و کارکنان و اساتید و همچنین مردم استان در زمینه مشاوره شغلی و اشتغال پذیری خدمات ارائه نماید.

وی افزود: این دانشکده باید از طریق افراد سرآمد و کاردان مشکلات استان را شناسایی نماید و برای حل آن مشکلات راه کار ارائه دهند. به طور مثال کارگروه­‌ها و تیم­‌هایی را تشکیل دهیم و به ادارات و سازمان­‌های استان ارسال نماییم تا مشکلات ادارات را شناسایی کنند و سپس برای حل آن مشکلات چاره‌­ای اندیشیده و راه­کاری ارائه گردد تا بتوانیم بیشتر به توسعه استان کمک نماییم.

 

رئیس دانشگاه رازی گفت: دورنمای درآمدزایی در دانشکده علوم اجتماعی یکی دیگر از اهدافی است که باید دنبال شود چراکه این دانشکده پتانسیل و ظرفیت را دارد و هم می تواند به توسعه استان و هم به درآمدزایی دانشگاه کمک نماید.

 

دکتر احمدی در پایان اظهار داشت: ارتباط مؤثر با مفاخر و مشاهیر استان از دیگر اهدافی است که باید در دانشکده علوم اجتماعی به صورت جد دنبال شود.

 

چشم انداز حضوری شدن دانشگاه مستلزم تجهیزاتی است که باید قبل از حضور دانشجویان صورت گیرد

 

در ادامه دکتر فرزاد رستمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم اجتماعی به نیازهای آموزشی این دانشکده اشاره کرد و بیان داشت: چشم انداز حضوری شدن دانشگاه مستلزم تجهیزاتی است که باید قبل از حضور دانشجویان تهیه و دانشکده با آنها تجهیز گردد.

وی افزود: کارگاه‌های آموزشی و کلاس‌های درسی در این دانشکده امکانات اولیه آموزشی را ندارد و این تجهیزات دانشکده را به محک آزمون می گذارد. امیدواریم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 

دانشکده علوم اجتماعی منبعی است که می تواند در منابع انسانی مؤثر باشد

 

دکتر محسن گل‌محمدیان معاون پژوهشی و اجرایی دانشکده علوم اجتماعی اظهار داشت:  دانشکده علوم اجتماعی منبعی است که می تواند در منابع انسانی مؤثر باشد. در حال حاضر این دانشکده در رشته مشاوره شغلی فعالیت می‌نماید و تلاش‌­هایی در این زمینه در درون سازمان صورت گرفته است که در جهت انسجام این فعالیت­‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

 

وی افزود: تقویت کلینیک تخصصی مشاوره دانشگاه رازی هم در مسئولیت اجتماعی و هم در کارکنان دانشگاهی تاثیرگذار است و برطرف کردن نیازهای مشاوره‌­ای به سلامت اجتماعی و سلامت روان جامعه کمک می کند.

 

در پایان این نشست مدیر دفتر ریاست دانشگاه و معاونین اداری مالی، پژوهش و فناوری، دانشجویی، آموزشی هریک پیشنهاداتی ارائه دادند.

بازدید هیئت رئیسه دانشگاه از ساختمان کلاس‌ها

 

 


شناسه : 2879339