285
رئیس دانشگاه:

امروزه فعالیت‌های دانشگاه‌ها از مرحله در اختیار قرار دادن علم و تربیت کارشناس فراتر رفته است

رئیس دانشگاه:

امروزه فعالیت‌های دانشگاه‌ها از مرحله در اختیار قرار دادن علم و تربیت کارشناس فراتر رفته است

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی، دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی در مراسم افتتاح کلنیک تخصصی مشاوره رازی و مرکز شتابدهی که روز دوشنبه (20 بهمن) در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه‌ها دوره‌های تکاملی متعددی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: امروزه فعالیت‌های دانشگاه‌ها از مرحله در اختیار قرار دادن علم و تربیت کارشناس فراتر رفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ها به عنوان یک نهاد علمی در مسیر تعامل با مردم و شناخت مشکلات آنها گام برداشته‌اند تا بتواند با شناسایی، پذیرش و پردازش مشکلات جامعه خروجی و راهکاری برای آن ارائه دهند.

 

 رئیس دانشگاه رازی گفت: این فرآیند اکنون در دانشکده‌های مختلف دانشگاه رازی هم با جدیت پیگیری شده و تلاش می‌شود از ظرفیت دانشگاه برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

اعلمی‌آل‌آقا یادآور شد: به دنبال آن هستیم با استفاده از توان 500 عضو هیات علمی که در دانشگاه رازی داریم تحولی در سطح جامعه ایجاد و از آثار و برکات علم برای کمک به حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

 

وی سپس به شرایط خاصی که بیماری کرونا بری دانشگاه‌ها ایجاد کرده هم اشاره کرد و افزود: این شرایط مانع فعالیت‌های توسعه‌ای دانشگاه نشده و هر روز تحولی جدید را در سطح دانشگاه رازی شاهد هستیم.

 

 دکتر سهراب دل انگیزان رئیس دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی دانشگاه رازی هم با بیان اینکه تولید علم و عالم نقش و کارکرد اصلی دانشگاه است، گفت: دانشگاه در کنار این کارکرد وظایف دیگری هم دارد که از مهمترین آنها می‌توان به تعامل بیشتر با مردم و جامعه اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه نمی‌تواند عملکرد جزیره‌ای داشته باشد، بلکه باید در درون جامعه قرار بگیرد و مسئولیت اجتماعی خود را برای حل مشکلات جامعه ایفا کند.

 

به گفته دل انگیزان، اهمیت این کارکرد برای دانشگاه‌های محلی بسیار پررنگ‌تر است.

 

وی سپس به افتتاح دو مرکز کلینیک مشاوره و همچنین مرکز شتابدهی دانشکده علوم اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دو مرکز با هدف ایجاد درگاه ارتباطی بین دانشگاه و جامعه ایجاد شده و به افزایش تعامل بین این دو بخش کمک می‌کند.

 

شایان ذکر است این مراسم با حضور معاونان اداری مالی، پژوهش و فناوری، آموزش و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی اجتماعی، مسئولین و مدیران دانشگاه، مدیران گروه دانشکده و همچنین جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی برگزار شد.

 

 


شناسه : 969635