برگزاری نشست هم اندیشی بررسی و تحلیل برنامه هفتم توسعه

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، نشست هم‌اندیشی بررسی و تحلیل برنامه هفتم توسعه روز شنبه 20 دی‌ماه 1399 با حضور مدیریت طرح و برنامه دانشگاه، اساتید گروه‌های اقتصاد، مدیریت کارآفرینی، جامعه شناسی در سالن تدبیر دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر دل‌انگیزان رییس دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی به یکی از آیات سوره ولعصر اشاره کرد و گفت: در آیه انَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلاَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ در این آیه یک رمز آمده است که انسان را به حق و عدالت و سپس به صبر و عمل صالح سفارش و توصیه می کند.  وی گفت حوزه برنامه‌ای نیزاصالتاٌ همین است، جلوی خسران را می‌گیرد تا برنامه‌ها در مسیر حق و عدالت دنبال شوند.

دکتر دل‌انگیزان اظهار داشت: باید هر فعالیتی جای خود قرار گیرد تا پویایی خودش را داشته باشد.

دکتر دل انگیزان تاکید داشت: مسئولین استان کرمانشاه باید از ظرفیت‌های دانشگاهی در تصمیم‌ سازی‌های استانی استفاده نمایند.

در ادامه دکتر منکرسی مدیر طرح و برنامه دانشگاه هدف از برگزاری این نشست را بررسی و تحلیل و هم چنین هم اندیشی و همکاری اساتید دانشکده علوم اجتماعی در برنامه هفتم توسعه دانست و اظهار داشت: مدیریت طرح و برنامه دانشگاه نیاز به بام هفکری و همکاری اساتید دانشکده علوم اجتماعی و تربیتی دارد و از تجربیات و تخصص اساتید این دانشکده در مباحث مختلف استفاده لازم را می‌نماید.

دکتر منکرسی گفت: در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفته است که قصد دارند در آینده جایگاه دانشگاه بالا برند و از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی در حل مشکلات استانی، تصمیم سازی‌ها و برنامه‌های استراتژی استان استفاده کنند.

دکتر منکرسی از تشکیل اتاق فکر در دانشگاه برای فرایند همفکری در نهادهای تصمیم سازی استان خبر داد و افزود: امیدواریم با تشکیل اتاق فکر در دانشگاه، مقدمه‌ای بر رفع مشکلات استان باشد و توسط اساتید و صاحب نظران دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسب جهت برنامه ریزی در تصمیمات استانی ارائه دهیم.

دکتر منکرسی در ادامه پیشنهادات استان کرمانشاه برای لایحه برنامه هفتم توسعه را مطرح کرد و از استاتید دانشکده علوم اجتماعی خواست تا جهت همفکری در این لایحه پیشنهادات خود را ارائه دهند.

در پایان این نشست  دکتر سهراب دل‌انگیزان، دکتر یوسف محمدی فر معاون پژوهشی و اجرایی دانشکده، دکتر نادر نادری عضو هیات علمی گروه مدیریت کارآفرینی، دکتر بیژن رضایی مدیر گروه کارآفرینی، دکتر سیاوش قلی‌پور عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی پیشنهادات خود را در خصوص استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه در رفع ارتقاء احکام مرتبط با برنامه و بودجه استان ارائه دادند.

 

آخرین اخبار