تجاریسازی محصولات دانشگاهی - دانشکده علوم اجتماعی
برای تجاریسازی محصولات دانشگاهی باید سه حوزه مهم با یکدیگر همکاری و فعالیت تنگاتنگ داشته باشند:
نخست- مجموعه دانشگاهی شامل پژوهشگران، نهادهای تأمینکننده منابع علمی و پژوهشی، ابزارهای مناسب و تجهیزات و دستگاههای آزمایشگاهی، مدیریت اداری و تأمین منابع و گرنت مناسب برای دریافت ایده پژوهشی، ایده بهرهبرداری از یافتههای پژوهشی، نهادهای تنظیمکننده و ثبت لایسنسها و حق مالکیت فکری و بخشهای اداری تجاریسازی و انتقال تکنولوژی مستقر در نهادهای دانشگاهی
دوم- شرکتها و صندوقهای سرمایه مخاطرهپذیر شامل خود شرکتهای سرمایه مخاطرهپذیر، بانکهای پشتیبانیکننده و تأمینکننده منابع مکمل و مازاد موردنیاز، ندوقهای ضمانت و شرکتهای بیمه تضمینکننده و بیمهکننده سرمایهگذاریها و کاهشدهنده ریسکهای سرمایهگذاری