سومین نشست بررسی بیکاری در کرمانشاه و ریشه یابی علل تعمیق آن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی با حضور اساتید دانشگاهی و مدیران اجرایی برگزار شد - دانشکده علوم اجتماعی

283
نشست بررسی بیکاری در کرمانشاه

سومین نشست بررسی بیکاری در کرمانشاه و ریشه یابی علل تعمیق آن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی با حضور اساتید دانشگاهی و مدیران اجرایی برگزار شد

سومین نشست بررسی بیکاری در کرمانشاه و ریشه یابی علل تعمیق آن در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی با حضور اساتید دانشگاهی و مدیران اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، نشست بررسی بیکاری در استان کرمانشاه و ریشه یابی علل تعمیق آن عصر روز سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد.

 

این نشست با حضور جمعی از اساتید حوزه‌های اقتصاد و کارآفرینی و برخی از مدران ارشد استان استان کرمانشاه برگزار شد.


دکتر نادر نادری مدیر گروه مدیریت کارآفرینی دانشگاه رازی که مدیریت این نشست را بر عهده داشت بیکاری را از عمده‌ترین و اساسی­ترین معضلات استان دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح پژوهشی بررسی پدیده بیکاری در استان کرمانشاه انجام شده است.



وی با تأکید بر ضرورت مبارزه با چالش بیکاری در استان کرمانشاه گفت: عدم ارتباط میان دانشگاه و جامعه و عدم ارتباط دانشگاه با صنعت، خدمات و کشاورزی حلقه مفقوده این بحث است و به لطف مسئولان استان و دانشگاه، کارشناسان و اساتید احساس نیاز در خصوص این خلأ ایجاد شد.



دکتر نادری با اشاره به فعالیت گروه کارآفرینی در دانشکده علوم اجتماعی گفت: بعد از دانشگاه تهران، دانشگاه رازی دومین دانشگاه در تشکیل گروه کارآفرینی است و هم‌اکنون این گروه در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو پذیرش می‌کند.


دکتر محمدی فر در ادامه این نشست، با ارائه گزارشی جامع از وضعیت بیکاری در استان، به مقایسه نرخ بیکاری استان کرمانشاه با کشور از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۷ پرداخت و گفت: در سال ۱۳۸۸ نرخ بیکاری استان کرمانشاه ۱۳.۸ درصد و همدان ۱۸ درصد بود در حالیکه همدان توانست در سال ۱۳۹۶ نرخ بیکاری خود را تا ۹ درصد کاهش دهد اما کرمانشاه ۸ درصد افزایش نرخ بیکاری داشته است.


وی به بررسی عوامل مؤثر بر بیکاری استان کرمانشاه از نظر شاخص­های فرهنگی اجتماعی، مدیریت سیاسی در سطح استان، اقتصادی، صنعتی، عوامل اداری در سطح استان، مدیریت و منابع انسانی در سطح بنگاه‌ها پرداخت.


در این نشست، در خصوص شاخص عوامل اداری در سطح سازمان بحث و تبادل نظر شد و هر یک از اساتید شرکت کننده در این نشست به بحث در مورد مهمترین مسائل و چالش­‌های پیش­رو در زمینه تأثیر عوامل اداری بر بیکاری استان پرداختند.


در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر میان اساتید دانشگاه، مدیران کل و دکتر حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 

 

شناسه : 970986