کارگاه آموزشی برخط "معرفی صنعت گیم و انیمیشن و بیان فرصت های کارآفرینی و درآمدزایی در استان کرمانشاه"

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، کارگاه آموزشی برخط" معرفی صنعت گیم و انیمیشن و بیان فرصت های کارآفرینی و درآمدزایی در استان کرمانشاه " که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، روز یکشنبه 2 آذر ماه با حضور مهندس محمدعلی فدائی (مدیر روابط عمومی و بازاریابی مشکات رسانه زاگرس) برگزار شد.

مهندس فدایی در این وبینار آموزشی بعد از توضیحات مقدماتی راجع‌به مفهوم نوآوری و رسانه‌های دیجیتال، ابتدا به مرور شرح مختصری از وضعیت اقتصاد در صنعت گیم و صنایع وابسته ارائه و آخرین آمارهای جهانی پرداخت. سپس شرایط ایران و ظرفیت‌های آن در این زمینه طبق آخرین گزارشات معتبر را بررسی نمود.

وی همچنین به شرح مفهوم گیم و گیمیفیکیشن و استفاده‌های آنها در سایر حوزه‌ها (مانند بازاریابی) پرداخت و چشم‌اندازی از ایده‌های پیش رو را عنوان کرد.

فدایی در ادامه معنای پویانمایی، گذشته و حال در این صنعت، وضعیت اقتصادی و سهم کشورهای جهان بررسی شده و جایگاه انیمیشنِ ایران با مثال‌هایی از تولیدات و دستاوردها اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی و بازاریابی مشکات رسانه زاگرس در ادامه تولیدات انجام شده در استان کرمانشاه و تجربه‌ها و تکنیک‌های بومی، خلاصه‌ای از مراحل تولید گیم و انیمیشن و راهکارهای بهینه‌سازی با نرم‌افزار‌های مناسب را بیان کرد.

وی سپس محتوای تقاضا شده از سوی بازارهای داخلی و بین‌المللی معرفی شده که توسعه دهندگانِ فعلی هم‌اکنون در استان در آن زمینه‌ها فعالیت می‌کنند را تشریح کرد.

فدایی در پایان، روش فراگیریِ نرم‌افزارهای تولید، تکنیک‌های توسعه و بازارهای مناسب را شرح داد و روش کاری فریلنسرینگ (خود اشتغالی)، استارتاپ (تعاون و کار گروهی زودبازده) و سخت‌افزار مورد نیاز را معرفی نمود.

فدایی نتیجه این کارگاه را با پیشنهاد ورود به تخصص‌های درآمدزا، قابل سرمایه‌گذاری و متناسب با شرایط اقتصادی امروز، را به پایان رساند.

 

آخرین اخبار