کارگاه آموزشی" صنعت بانکداری و استارت آب های حوزه فین تک: حال و آینده "

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، کارگاه آموزشی برخط"  صنعت بانکداری و استارت آب های حوزه فین تک: حال و آینده " که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، روز چهارشنبه  26آبان ماه با حضور دکتر شیوا مرادی (فارغ‌التحصیل دکترای کارآفرینی دانشگاه رازی و رئیس گروه امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه‌وبودجه کشور) برگزار شد.

دکتر مرادی در ابتدای این نشست در مورد صنعت «بانکداری و استارت‏آپ‏های فین‏تک در ایران، وضعیت حال و آینده» مطالبی ارائه داد.

وی همچنین به ارائه تعاریفی از فین تک‌ها، اکوسیستم آن‌ها و گونه شناسی(در حوزه‌های بیمه، بانکداری، بورس و دفتر کل توزیع‌شده و رمز ارزها) و نقش‌آفرینی این استارت-آپ‌ها در صنعت بانکداری جهان و ایران پرداخت.

 دکتر مرادی در ادامه به مدل پارادایمی توسعه استارت آپ‌های فین‌تک به‌ویژه موانع توسعه استارت‌آپ‌های فین‌تک ایرانی را تشریح کرد و آنها را به 4 دسته اصلی که شامل؛ چالش‏‌های مرتبط با شرایط کلان اقتصادی، چالش‌های رگولاتوری و قانون‌گذاری، عدم وجود استراتژی شفاف در بانک‌ها برای همکاری با فین تک‌ها و چالش مدیریت مشتریان تقسیم بندی کرد.

دکتر مرادی در پایان به عدم قطعیت‌های کلیدی در این حوزه و معرفی 5 سناریوهای پیشروی صنعت بانکداری و فین‌تک در ایران در افق 1404 که شامل سناریوهای؛ «بهشت فین تک‌ها در نظام بانکی»،«کوچ فین تک‌ها»، «فین‌تک‌های مصلوب»، «فین‏تک‏های مقاومتی» و «فین‌تک‌های رونده» اشاره کرد.

 

 

آخرین اخبار