کارگاه آموزشی" کارآفرینی دانشگاهی  و شرکت‌های دانشگاه بنیان "

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، کارگاه آموزشی برخط" کارآفرینی دانشگاهی  و شرکت‌های دانشگاه بنیان "که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی، روز چهارشنبه 28 آبان ماه با حضور دکتر بیژن رضایی (عضو هیأت علمی گروه مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی) و دکتر محمد رسول الماسی فرد (عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه رازی) برگزار شد.

دانشگاه برای بقای خود باید در مسیر کسب و کار پژوهشی حرکت کند/ اساس و بنیان فکری شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک دانشگاه ها شکل می‌گیرد

 

دکتر بیژن رضایی عضو هیأت علمی گروه مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی اظهار داشت: دانشگاه باید با یک مدل جدید برای کسب درآمد و بقای خود در مسیر کسب و کار پژوهشی حرکت کند و این پژوهش ها نیاز به تفکرات کارآفرینانه دارد تا به حیطه فرم و عمل برسد.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین بر اساس رهبری کارآفرینانه می‌تواند نقش مؤثری در بستر فرهنگ کارآفرینی ایفا کند.

دکتر رضایی تصریح کرد: دانشگاه نسل سوم همگام با تجاری‌سازی فعالیت‌ها و آموزش‌های کارآفرینانه، بایستی نگرش و انگیزه در اساتید، کارکنان و دانشجویان را تقویت کند و به یک دانشگاه توسعه‌یافته با زیرساخت‌های نرم و سخت تبدیل شود.

 

اساس و بنیان فکری شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک دانشگاه ها شکل می‌گیرد

دکتر محمد رسول الماسی فرد عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه رازی تفاوت شرکت های دانشگاه بنیان و دانش بنیان را عنوان کرد و گفت: اساس و بنیان فکری شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک دانشگاه ها شکل می‌گیرد و اصالت و مالکیت فکری آن‌ها در بحث برنامه‌ریزی، مدیریت و خط دهی  ختم به مبدأ دانشگاه می‌شود .

 

دکتر الماسی فرد خاطرنشان کرد: پژوهش‌های دانشگاهی می تواند بستر اجتماعی در اذهان عموم و خواص، انسجام سازمانی، حمایت‌های دولتی و محیط جوان و پویا ایجاد نماید.

دکتر رسولی فرد  شرکت‌های دانش بنیان را به سه دسته کارآفرین محور، سرمایه محور و مخترع محور تقسیم کرد و اظهار داشت: دانشگاه نسل سوم یک دانشگاه کارآفرین محور است که باید در این دانشگاه ها محتویات تولیدی را تبدیل به پول و سرمایه کرد.

وی گفت: دانشگاه های کارآفرین محور به واسطه دانش و سرمایه ای که بدست می آورند، وابستگی خود را نسبت به بودجه‌های ملی و دولتی به صفر می رساند.

 

دکتر رسولی فرد به مزیت‌ شرکت‌های دانشگاه بنیان اشاره کرد و افزود: با تشکیل شرکت‌های دانشگاه بنیان در بین تمام رشته های دانشگاهی می توان به شرکت های بزرگ و دارای برند برای بالا بردن تولیدات و ایجاد سرمایه کمک کرد.

 

 

آخرین اخبار