انتخاب طرح پژوهشی دانشگاه رازی به عنوان پروژه برتر ملی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - دانشکده علوم اجتماعی

انتخاب طرح پژوهشی دانشگاه رازی به عنوان پروژه برتر ملی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، طرح پژوهشی مشترک دانشگاه رازی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با عنوان «تحلیل استراتژیک اتحادیه تعاونی‌های مرغداران گوشتی استان کرمانشاه» با مسئولیت اجرایی دکتر بیژن رضایی عضو هیات علمی گروه مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان پروژه برتر در سطح ملی معرفی شد.

 

دکتر بیژن رضایی در این خصوص اظهار داشت: بر اساس  بررسی‌های انجام شده توسط وزارت متبوع، مهم‌ترین نقاط قوت این طرح به لحاظ روش شناختی که به صورت آمیخته (کیفی :تحلیل محتوا – کمی: پیمایشی و با استفاده از  تحلیل  ahp  و ارائه سناریوهای مختلف) و همچنین به لحاظ ارائه پیشنهادات کاربردی برای تقویت و توسعه اتحادیه مرغداران گوشتی استان  کرمانشاه می‌باشد. همچنین یافته‌های طرح مذکور در جلسه کارگروه اشتغال استان در استانداری و با حضور استاندار و مدیران اجرایی ارائه شده است.

دکتر رضایی در ادامه بیان داشت: پس از صنعت خودرو در کشور، صنعت مرغداری یکی از صنایعی است که بیشترین گردش مالی را دارد و  بررسی‌ها نشان از وضعیت مناسب این صنعت در ایران و استان کرمانشاه است.

عضو هیات علمی گروه مدیریت و کارآفرینی دانشگاه رازی افزود: وجود بیش از ۶۰۰ واحد مرغداری فعال در استان نشان از گردش مالی بالا و اشتغال بالای مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده در این صنعت است.

وی بیان کرد: اتحادیه مرغداران استان کرمانشاه یکی از تشکل‌هایی است که در ساماندهی به تعاونی‌های مختلف ایجاد شده در این صنعت نقش بسزایی دارد. با تحلیل و ارائه راهکارهایی برای بهبود و تقویت این اتحادیه می‌توان انتظار داشت که تولید مرغ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این صنعت افزایش یابد.  

 

آخرین اخبار